måndag 4 juli 2011

Djungelavverkning på gården ger resultat

På våren när det första gröna tittar fram så har jag så svårt att ta bort det även om det brukar kallas ogräs. Hundkäxblomningen i mina rabatter har synts på bilder innan, bla här. Nu har dock hundkäxen blivit små träd och min minsta dotter försvinner i djungeln. Jag ska nog be trimmerkillarna på gården ta itu med just denna djungel och då får jag också täckmaterial att gödsla vinbärsbuskarna med. Rosenrabbatten och liljorna avverkade jag dock fram själv för hand och de blev så här fina. Faktiskt riktigt behändigt att rensa på detta sätt, man slipper jobba med fingertopparna och kan istället ta riktiga grabbtag med handskförseddda händer.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att få riva och slita av hjärtans lust. :)
    /Ingrid A.

    SvaraRadera
  2. Jo jag kan riktigt snöa in på det och glömma tid och rum. :-)

    SvaraRadera