onsdag 6 juli 2011

Getter som trädgårdsarbetare

Inatt skällde Jack till och väckte mej. När jag kollade ut hade jag hela getflocken i trädgården!! Jag sprang ut barfota med Jack och vi fick fort bort dem men ack vad de flitt ner. Finsmakarna hade noppat åt sig liljeknopparna och solrosorna. Min fina axveronika hade endast några få toppar kvar. Som tur var hade de bara precis hittat fram till grönsakslandet när jag såg dem, bara jordärtskockornas toppar var lite naggade. Fast täckduken över kållandet hade svarta kulor på sig, jag har inte vågat lyfta på den än.
Men uppe på gården hade de ätit upp min skräpigaste perenn. Nu fick jag anledning till att gräva bort den helt och placerade istället en drös med gurkörter där. Förväntar mej en ljusblått moln att plocka av till salladen snart. En citronmeliss planterades också för gott kvällsthé.Klicka på bilden så ser du bättre getternas tuggor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar