söndag 31 juli 2011

En trädgårdsupplevelse

Jag sålde ost till fru Källman i Granliden och fick en inbjudan till hennes trädgård. Det måste ju vara en speciell trädgård om man bjuder in så där tänkte jag och nyfiken som man är så hälsade jag på henne på vägen hem från Sollefteå. Vilken oas! Jag fann en stor gård fylld av trädgårdsrum, lunden, mossträdgården, köksträdgården, skogsträdgården och några stora rabatter i gräsmattan. Tomten kändes enorm som en stor park men det var nog all växtlighet som lurades. Jag gillade deras inställning till att strunta i varningar och istället pröva. Sparris skulle inte alls gå där sades till dem men har ni sett en lummigare sparrislund? Källman odlade allt ekologiskt och gödslade mest med gräsklipp. Det fanns dignande bärbuskar överallt och alla växterna frodades. Jag blev bjuden på en turkisk yoghurt med egna bär och egen honung, fantastisk lyxig och enkel rätt! Här är den minsta sötaste växten i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar